2018

Beskriv 2018 med tre ord. / Describe 2018 with three words.
Varmt, roligt och mysigt. / Hot, fun and cozy.
 
Hur har ditt år varit? / How has your year been?
Det har varit ett riktigt bra år! :) Året började med att Marco blev friskförklarad ♥ Haft ett bra år med hästarna, stor utveckling med Bill. Reste till fantastiska resmål, hade en härlig sommar, besökte många restauranger, umgicks mycket med min familj. / It's been a really good year! :) The year began with Marco being declared healthy by the vet ♥ Had a good year with the horses, great progress with Bill. Traveled to amazing destinations, had a lovely summer, visited lots of restaurants, spent a lot of time with my family.
 
 
Falkenbergs Foto
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? / Did you do something this year that you had never done before?
Överraskade Fredrik med en resa till London när han fyllde 30!!! Så kul! / Surprised Fredrik with a trip to London when he turned 30!!! So much fun!
 
 

Vart reste du 2018? / Where did you travel in 2018?
Överraskade Fredrik med en resa till London i juni. Shoppade, såg Phantom of the Opera, gick på afternoon tea m.m. :) Reste till mitt drömresmål Maldiverna i juli. PARADIS!!! Bodde i en water villa bungalow och bara njöt av livet. Reste till New York i september och hade fem grymma dagar :) Åt massor av gott, drack goda drinkar, shoppade, gick på Wicked på Broadway (sjukt bra). / Surprised Fredrik with a trip to London in June. Went shopping, watched Phantom of the Opera, had afteroon tea and more :) Traveled to my dream destination the Maldives in July. PARADISE!!! Stayed in a water villa bungalow and just enjoyed life. Traveled to New York in September and had five awesome days :) Ate a lot of delicious food, drank yummy drinks, went shopping, watched Wicked on Broadway (crazy good).
 
 
Bästa du gjorde 2018? / Best thing you did 2018?
Rehabiliterade Marco, överraskade Fredrik och självklart Maldiverna ♥ / Rehabilitated Marco, surprised Fredrik and of course the Maldives ♥

 
Största misstaget? / Biggest misstake?
Inget som jag kan komma på. / Nothing that I can think of. 

Vilket datum från 2018 kommer du aldrig glömma? / Which date from 2018 will you never forget?
16 juni, när jag satte ögonbindel på Fredrik och körde till Landvetter! :) / June 16th, when I blindfolded Fredrik and drove to Landvetter airport! :) 

 
Vad fick dig att må bra 2018? / What made you feel good in 2018?
Att umgås med min familj och mina djur och resa :) / To spend time with my family and animals and travel :) 
 
Har du varit gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år? / Have you been happier or more sad compared to previous years?
Förra året var jag otroligt glad fram till september. Sedan skadade sig Marco och då var jag jätteledsen resten av året. I år har jag varit glad i princip hela tiden :) / Last year I was really happy until September. Then Marco got injured and I was really sad the rest of the year. This year I've been happy almost all the time :) 
 
Har du varit full 2018? / Have you been drunk 2018?
Nej, jag har druckit alkohol, men inte så jag blir full :) / No, I've been drinking alcohol, but not so I get wasted. 
 
 
Blev du kär i år? / Did you fall in love this year?
Nej, jag fortsatte vara kär :) / No, I stayed in love :) 

 
Bästa köpet? / Best buy?
Flygbiljetter :D / Flight tickets :D 
 
Vad spenderade du mest pengar på? / What did you spend most money on?
Mina hästar, resor och smink :) / My horses, traveling and makeup :) 

 
Vilka sånger kommer påminna dig om 2018? / Which songs will remind you of 2018?
Ashes av Celine Dion från Deadpool 2 :) / Ashes by Celine Dion from Deadpool 2 :)
 
Vem har du umgåtts med mest? / Who did you spend most of your time with?
Fredrik och min familj, Nina och Henrik :) / Fredrik and my family, Nina and Henrik :)
 
Skadade du dig eller blev allvarligt sjuk 2018? / Did you get injured or seriously sick in 2018?
Nej, tack gode gud för det :) / No, thank God for that :) 
 
Förlorade du någon vän eller släkting? / Did you lose a friend or relative?
Nej, tack gode gud för det också :) / No, thank God for that as well :)
 
Vad gjorde du på din födelsedag? / What did you do on your birthday?
Först hämtade jag min födelsedagstårta som såg ut som en enhörning! :) Sedan jobbade jag några timmar och på kvällen gick vi till Upper House och åt avsmakningsmeny! / First I picked up my birthday cake which looked like a unicorn! :) Then I worked a few hours and in the evening we went to Upper House for a tasting menu! 
 
 
Vem saknade du? / Who did you miss?
Ingen :) / No one :) 
 
Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? / Is there something that would make your year better?
Resa mer? Haha! :) / Travel more? Haha! :)
 
Hur firade du jul 2018? / How did you celebrate Christmas in 2018?
Hemma med släkten :) / At home with my family :) 
 
 
Hur ska du fira nyårsafton? / How will you celebrate NYE?
Fredrik, Nina, Henrik och jag ska gå till Toso och äta middag :) / Fredrik, Nina, Henrik and I will go to Toso and have dinner :) 
 
Har du några nyårslöften? / Do you have any New Year's resolutions?
Försöka bli mer ekonomisk... / Try to be more economical... 
 
Vad ser du fram emot 2019? / What do you look forward to in 2019?
Först att resa till Miami och kryssning i Karibien tillsammans med mamma i januari och sedan min och Fredriks resa i september och oktober. Då ska vi besöka Los Angeles, Hawaii, Bora Bora, Moorea, Papeete, Wellington, Picton och Sydney! :) / First to travel to Miami and cruise in the Caribbean with mom in January and then mine and Fredrik's trip in September and October. We will visit Los Angeles, Hawaii, Bora Bora. Moorea, Papeete, Wellington, Picton and Sydney! :)
 
Vad kommer du sakna från 2018? / What will you miss from 2018?
Det fantastiska sommarvädret! :) The amazing summer weather! :) 
 
Vad önskar du att du gjort mer 2018? / What do you wish that you did more of in 2018?
Tränat :) / Exercised :) 
 
Tror du 2019 blir lika bra som 2018? / Do you think 2019 will be as good as 2018?
Jag tror och hoppas att 2019 blir minst lika bra som 2018! :) / I think and hope that 2019 will be at least as good as 2018! :) 
 
Vad har du för planer 2019? / What's your plans for 2019?
Resa, träna mig själv och med hästarna, börja med mental träning och tänka mer positivt! :) / Travel, exercise myself and with the horses, start mental training and think more positively! :)
 
 
Instagram & Snapchat - aamaziingsara ♥

Beatrice Jakobsson - Fotograf
· http://beattriicee.blogg.se/

Så kul att läsa din lista och kan förstå att det bästa köpet är flygbiljetter! :)

Svar: Tack :D
Sara Ekman

enna
· http://sayyeastofashion.blogg.se/

London resan låter hur härlig som helst :)

Svar: Det var den verkligen :D
Sara Ekman

Sarah
· http://CheerSarah.devote.se

Så kul att läsa :)

Svar: Tack :D
Sara Ekman

Dixi Wonderland
· http://dixiwonderland.com/

Så kul när du inkluderar hästarna här på bloggen :D Gott Nytt År fina du :D

Svar: Tack, blir ju inte så mycket häst här med tanke på min andra blogg som endast är hästar, men ibland så :D KRAM
Sara Ekman

Yasmine
· http://www.yasmissy.blogg.se

Vilken härlig lista! Ditt år ser verkligen härligt ut och jag ser fram emot att följa dig 2019! Stor kram och gott nytt år! :)

Svar: Tack det samma :D Kram
Sara Ekman

ajlimullersandvik.blogg.se
· http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Jag tror och hoppas att 2019 blir bättre än 2018 faktiskt :D ÄNNU bättre!

Svar: Ja det får vi hoppas :D
Sara Ekman

Matilda Berlin
· http://matildaberlin.se

GOTT NYTT ÅR HJÄRTAT!!! Hoppas verkligen 2019 blir ett helt otroligt år för dig!! Kram <3

Svar: Gott nytt år fina fina du <3 KRAM
Sara Ekman

Hilma Eklund
· http://www.nouw.com/hilma

Åh så roligt att läsa :D Hoppas du får en bra start på nya året!

Svar: Tack det samma <3
Sara Ekman

Netti Starby
· http://starbys.se

Vilka härliga tillbakablickar från ditt år :-D Kramis

Svar: Tack :D Kram
Sara Ekman

anniepiie
· http://anniepiie.blogg.se

Så kul att få läsa om hur det har varit och resorna som är planerade nu 2019. Bora bora är ju häftigt. :)

Svar: Tack:D Ja längtar verkligen till Bora Bora!!
Sara Ekman

Linda
· http://www.lindamarie.nu

Men gud Makdiverna vilekn dröm! VIlket år du haft ändå =)
Svar: Tack fina du, kika in min nyårskaramell på min instagram @lindamarie.nu

Svar: Jaa, det var verkligen ett paradis :D
Sara Ekman

Ellen Gräntz
· http://ellengrantz.blogg.se/

Fint att läsa om ditt 2018! Gott nytt 2019 :)

Svar: Gott nytt år <3
Sara Ekman

Jasmine
· http://rosanatt.blogg.se

Vilket år du har haft - och vilket år du har framför dig! Resa till Miami och Karibien låter fantastiskt. Jag ska faktiskt också resa till USA i år - min första vistelse utanför Europa! Jag är så oerhört taggad och glad för denna resa. Jag vill att du ska veta att du med din blogg och med dina fina bilder har varit en inspiration! Får jag med mig lika många fina minnen från den kommande resan som du tycks ha fått från dina skulle jag bli så väldigt glad och tacksam. Så att du vet; tack, Sara. <3

Svar: Tack för din kommentar.

Kram

Svar: Åååh wow vad kul!! Vart bär det av i USA?! Så glad att jag inspirerat dig, betyder mycket <3 Ska bli kul att följa din resa på bloggen! :D Kram
Sara Ekman

Christina
· http://www.jinxedchrissie.blogspot.com

Lät som att du haft ett bra 2018 (minus när Marco blev skadad) och att 2019 blir bra. Den kryssningen låter så himla härlig :)

Svar: Jaa! :) Hoppas ditt 2019 blir toppen <3
Sara Ekman

Angelica Wåhlin
· http://angelicawahlin.se/

Så fint att läsa, verkar ha varit ett riktigt bra år :)

Svar: Tack, var ett jättebra år :D
Sara Ekman

Jasmine
· http://rosanatt.blogg.se

Svar på kommentar: Självklart ska du få ta del av resan på bloggen. Det blir först senare i år. Vi planerar resa med husbil genom västra USA samt dagar på Hawaii. Vi blir borta i närmare en månad! Än en gång, tack för att du delar med dig av din resglädje och får fler att våga upptäcka världen. :) <3
Kram

Svar: Åh, låter heeelt underbart, ni kommer få uppleva så mycket <3
Sara Ekman




· Namn

· E-mail (publiceras ej)

· URL







Orlando.

Mount Rushmore.

New York.

Grand Canyon.

Foz Do Igaucu.

Aruba.

Rio de Janeiro.

Hollywood.


Follow on Bloglovin





http://endearingdreams.blogg.se


Antigua.

Seattle.

London.

Las Vegas.

Hawaii.

San Diego.

Dubai.

Horseshoe Bend.