Min måndag

Innan jag börjar berätta om min måndag måste jag ju självklart berätta hur det gick på tävlingen igår! Det var ju sista momentet, terrängen, i DM :) Hedda hoppade kanonbra, inga tveksamheter någonstans. Var felfria, men red dock lite för fort, så fick två straffar för det, men inget att klaga över :) Blev 3a i DM för juniorer i fälttävlan. Superkul! (Bilder kommer, Internet fungerar inte hemma just nu)

Men nu till min måndag! Jag och Fredrik gick upp ganska tidigt imorse, halv nio ungefär. Han har ju semester denna veckan, hur skönt som helst! :) I alla fall så körde Fredrik bort mig med hästsläpet till Bunketorp, så skrittade jag Hedda i backarna upp och ner ett tag. Tog det ganska lugnt med tanke på helgens tävling.
När vi kom hem igen så duschade vi och åkte till Kungsmässan. Jag köpte två Pandoraberlocker till min kusin som fyller 19 år imorgon :) Sedan köpte jag lite sminkgrejer till mig själv och allergitabletter.
Efter detta åkte jag och Fredrik till 5+1 och köpte lite roliga saker. Höhö :) Sedan tog vi svängen om McDriven och köpte onyttig mat och sedan åkte vi in till Göteborg för att Fredrik skulle vara hårmodell för My som gjorde sitt sista moment i gesällen.
Väl inne på Burgården där gesällen gjordes tog det hundra år. My färgade Fredriks hår, och sedan var det bara att vänta på bedömningen... Klockan sex var det klart, My hade klarat det! Jippi och grattis! Färdig frisör! My är bäst! :)
Jag och Fredrik åkte hem till för att bara hämta lite grejer, sedan åkte vi till ICA Maxi och köpte godis (kostar bara 29 kronor för ett kilo nu igen! Gäller hela denna vecka).
Efter godishandlat tog vi en sväng in på Elgiganten där jag inhandlade ännu en Disneyfilm till min samling, nämligen Mulan 2 :)
Och nu sitter jag här hemma hos Fredrik och ska snart bada och ha det mysigt :)

Hoppas alla har haft en bra dag!

Sofia
· http://humanistensofia.blogg.se/

Va kul att tävlingen gick bra=)




· Namn

· E-mail (publiceras ej)

· URL







Orlando.

Mount Rushmore.

New York.

Grand Canyon.

Foz Do Igaucu.

Aruba.

Rio de Janeiro.

Hollywood.


Follow on Bloglovin





http://endearingdreams.blogg.se


Antigua.

Seattle.

London.

Las Vegas.

Hawaii.

San Diego.

Dubai.

Horseshoe Bend.